41 57 58 02 hej@unseenstudio.dk

Visuel identitet, website, salgsmateriale & emballage

Brandet, der skulle skabes fra bunden

Kunde

Virksomheden Hair & Body Care Nordic ønskede at udvide med en ny produktlinje, tilpasset familier med børn.

Udfordring

Skabelsen af en ny produktlinje stillede store krav – både i forhold til storytelling og det visuelle aspekt som skulle passe til produkterne.

Ydelse

Unseen Studio har hjulpet med den strategiske afklaring og udarbejdelsen af alt visuelt materiale til det nye brand. 

Strategi & Design

Helstøbte brands

Når vi møder nye virksomheder, oplever vi ofte, at det kan være nødvendigt at redefinere opgavebeskrivelsen. Dette var også tilfældet, da vi mødte virksomheden Hair & Body Care Nordic. Indledningsvist lød opgaven nemlig blot på at skabe tre etiketter.

På baggrund af vores sparring og anbefalinger stod det dog hurtigt klart, at der var brug for mere end dette. Vi har derfor taget virksomheden gennem vores nuancerede proces og indledningsvist arbejdet med koncept- og brandudvikling samt strategi for at få et solidt fundament. Derefter fulgte arbejdet med udviklingen af en helstøbt visuel identitet, hvor især arbejdet med tilhørende illustrationer i en naivistisk stil spillede en stor rolle. Først herefter blev identiteten udfoldet på fysiske etikketter, og efterfølgende har vi desuden designet hjemmeside og fysisk salgsmateriale. 

Gennem sammensmeltningen af strategi og design blev der herigennem skabt et sammenhængende brand med en klar rød tråd. 

Stærk storytelling

Et stærkt værdibaseret fundament er essentielt, når der skal skabes gennemførte identiteter. For Filupa var målet at sætte farve på alle livets stunder – selv gråvejrsdagene. Livet er nemlig forunderligt, og vi kommer ikke igennem uden bump på vejen. Tilværelsens bakkede landskab er dog ofte det, der minder os om at nyde hvert moment, og lader os få øjnene op for de vigtige værdier i livet.

Filupa ønskede at give noget videre, hylde de små øjeblikke af velvære og fejre det simple. Derfor er der skabt en rolig, men farverig og imødekommende identitet. 

Stærk storytelling

Et stærkt værdibaseret fundament er essentielt, når der skal skabes gennemførte identiteter. For Filupa var målet at sætte farve på alle livets stunder – selv gråvejrsdagene. Livet er nemlig forunderligt, og vi kommer ikke igennem uden bump på vejen. Tilværelsens bakkede landskab er dog ofte det, der minder os om at nyde hvert moment, og lader os få øjnene op for de vigtige værdier i livet.

Filupa ønskede at give noget videre, hylde de små øjeblikke af velvære og fejre det simple. Derfor er der skabt en rolig, men farverig og imødekommende identitet. 

Nordiske nuancer

På baggrund af det strategiske fundament og den dertilhørende grundfortælling udarbejde vi et moodboard, for at definere den visuelle stil. De primære keywoarsd var soft touch, nordiske nuancer, rent, enkelt og imødekommende. 

Fint og feminint

Til Filupa har vi skabt et kombineret navnetræk og bomærke. Bomærket er et håndtegnet hjerte, der både kan anvendes med navnetrækket og som et selvstændigt, lille ikon. Fremfor at anvende en eksisterende skrifttype har vi ligeledes lavet et håndtegnet navnetræk, for at opnå et unikt udtryk. Det samlede logo fremstår fint og feminint og har desuden en umiddelbarhed og et imødekommende formsprog, der rammer målgruppen.  

Fint og feminint

Til Filupa har vi skabt et kombineret navnetræk og bomærke. Bomærket er et håndtegnet hjerte, der både kan anvendes med navnetrækket og som et selvstændigt, lille ikon. Fremfor at anvende en eksisterende skrifttype har vi ligeledes lavet et håndtegnet navnetræk, for at opnå et unikt udtryk. Det samlede logo fremstår fint og feminint og har desuden en umiddelbarhed og et imødekommende formsprog, der rammer målgruppen.  

Content Creation

Efter at have skabt den visuelle identitet og etiketterne til de fysiske produkter var produkterne klar til at komme på hylderne. En stor del af salget sker dog online og i den forbindelse var det essentielt at have både packshots og stylede miljøbilleder. Vi har stået for begge dele og har på den måde klargjort et bibliotek med relevant og æstetisk content, der kan bruges til markedsføringen af brandets produkter.

Postkort

Udover den visuelle identitet og etiketterne har vi udarbejdet design til en række øvrige fysiske produkter. Her er der tale om salgsmateriale og tryksager, der skal give kunderne ekstra værdi, når de køber er produkt fra Filupa. Vi har blandt andet designet en serie af postkort, der passer til de enkelte produkter.

Postkort

Udover den visuelle identitet og etiketterne har vi udarbejdet design til en række øvrige fysiske produkter. Her er der tale om salgsmateriale og tryksager, der skal give kunderne ekstra værdi, når de køber er produkt fra Filupa. Vi har blandt andet designet en serie af postkort, der passer til de enkelte produkter.

Pose

Filupas plejeprodukter er i høj kvalitet, og det skal afspejles i de øvrige produkter og salgsmaterialet. Derfor valgte virksomheden af få produceret en stærk bærepose i genanvendt materiale. Med en logo-pose promoveres brandet i bybilledet og samtidig er der trykt et citat, der sender en kærlig hilsen til forbipasserende. 

Lad os hjælpe dig

Har du også et projekt, du drømmer om at få ført ud i livet?
Skriv dit navn og emailadresse herunder, så kontakter vi dig
og sørger for at skræddersy et tilbud lige efter dine behov.

Følg med i vores projekter

unseen_studio