KUNDE
AARHUS KOMMUNE / CULTURE WORKS

SERVICE
VISUEL IDENTITET
ILLUSTRATIONER
DIGITALT CONTENT
SALGSMATERIALE

Sammen med en række aarhusianske aktører, satte Aarhus Kommune gang i en kampagne, der skulle puste liv i bylivet.

Vi har udarbejdet den officielle kampagneidentitet i samarbejde med Culture Works.

Sammen med en række aarhusianske aktører, satte Aarhus Kommune gang i en kampagne, der skulle puste liv i bylivet og understøtte byens sommerstemning med fortsat hensyntagen til corona-smitten. Med kampagnens initiativer og aktiviteter var ønsket at fremme forbruget til gavn for byens samlede handels-, turist- og kulturliv. Borgmester, Jacob Bundsgaard, glæder sig over kampagnen.

Vi har udarbejdet den officielle kampagneidentitet i samarbejde med Culture Works – en identitetspakke og tilhørende designmanual, som kunne downloades og anvendes af byens aktører for at sprede smilet. Målet var at skabe en levende og mangfoldig identitet, som kunne tilpasses efter forskellige behov og events.

Under hashtagget #smiletlever kan byens borgere og turister dele glade ansigter og oplevelser.

Der ligger ofte styrke i simplicitet, og dette var også tilfældet med denne kampagneidentitet. Grafikken blev nemlig skabt på baggrund af Aarhus’ enkle varetegn; et smil. Smilets karakteristiske form kan vendes og drejes til at skabe nye ikoner, og den rene, enkle streg bidrager til at skabe en moderne identitet.

Under hashtagget #smiletlever kan byens borgere og turister dele glade ansigter og oplevelser. Gennem Instagram-profilen @smiletlever blev et hav af kulturelle oplevelser formidlet.
Identiteten blev ligeledes udfoldet på en række tryksager – eksempelvis i forbindelse med det populære event, Flower Friday på Bispetorv.