41 57 58 02 hej@unseenstudio.dk
Visuel identitet & event-design

Eventet, der indbyder til bæredygtig inspiration

Kunde

En uddannelsesinstitution ønsker at afholde et event med fokus på bæredygtighed, som er rettet mod det kreative miljø i Aarhus.

Udfordring

Eventet skal afholdes for første gang, og der er derfor behov for at starte helt fra bunden og arbejde med strategisk konceptudvikling.

Ydelse

For at skabe et gennemført event, er der udarbejdet en bæredygtig identitet, der kan udfoldes både digitalt og fysisk.

Strategi & Design

Når design skal
være bæredygtigt

Bæredygtighed er en hjertesag for Unseen Studio, og det er en faktor, vi altid tænker ind i vores designproces. Kunden har derfor fået en identitet, hvor det visuelle udtryk har en bæredygtig æstetik og et tidsløst design, der er holdbart og kan genbruges i de kommende år. Arbejdet med et bæredygtigt event gav yderligere grobund for at arbejde med bæredygtighed i forhold til rumdesign, hvor der har været fokus på skabe nye møbeldesigns, der kan anvendes til mange typer events. Derudover har det været essentielt at mininere behovet for tryksager, og det er sket ved at udforme digitalt materiale til sociale medier. Nødvendige tryksager er lavet på bionedbrydeligt og genanvendt papir. Dermed er projektet udført med et fokus på at skabe bæredygtigt design 360°.

Autentisk simplicitet

Identiteten er skabt på baggrund af relevante trends, der især udspringer af tidens store fokus på bæredygtighed. Logoet er derfor et enkelt navnetræk, farvepaletten består af dæmpede jordfarver, illustrationerne er håndtegnede, og overordnet arbejdes der med at skabe en æstetik med fokus på autencitet.

Digital markedsføring som modspil

For at skabe modspil til den analoge, håndlavede og autentiske identitet, arbejdes der med digital markedsføring, for at gøre eventet moderne. Den primære markedsføring kommer til at ske over de sociale medier, Facebook og især Instagram. Disse platforme er et direkte talerør til den unge, kreative målgruppe og en direkte vej til at tiltrække besøgende til eventet.

Digital markedsføring som modspil

For at skabe modspil til den analoge, håndlavede og autentiske identitet, arbejdes der med digital markedsføring, for at give eventet et moderne touch. Den primære markedsføring kommer til at ske over de sociale medier, Facebook og især Instagram. Disse platforme er et direkte talerør til den unge, kreative målgruppe og en direkte vej til at tiltrække besøgende til eventet.

Bæredygtig interaktion

Eventdesignet er udarbejdet med fokus på skabe interaktion. Dette kommer blandt andet til udtryk gennem forskellige dynamiske installationer, workshops, talks og debatter. Eventet skal afholdes i en stor foyer, og derfor er der forsøgt at skabe små miljøer. Med specialdesignede udstillingsmoduler har eventet fået multifunktionelle møbler i bæredygtige materialer.Overordnet set har det altså været helt essentielt at den bæredygtige profil eksekveres i alt fra identitet og markedsføring til workshops og møbler.

Lad os hjælpe dig

Har du også et projekt, du drømmer om at få ført ud i livet?
Skriv dit navn og emailadresse herunder, så kontakter vi dig
og sørger for at skræddersy et tilbud lige efter dine behov.

Følg med i vores projekter

unseen_studio