41 57 58 02 hej@unseenstudio.dk
Visuel identitet & produktdesign

Accessories, der forener ærstetik og bæredygtighed

Kunde

En ny, dansk start-up, der ønsker at producere accessories til den kvalitetsbevidste forbruger, der vægter kombinationen af æstetik bæredygtighed højt.

Udfordring

Virksomheden havde brug for sparring og helhedsorienteret hjælp til en omfattende opstartsfase, for at sikre et helstøbt fundament og en gennemarbejdet identitet.

Ydelse

Unseen Studio har stået for den strategiske afklaring, virksomheds- og konceptudvikling samt identitets- og produktdesign.

Gennemført design

Identiteter og produkter

Hos Unseen Studio arbejder vi ofte med brands, der har brug for en stærk visuel identitet, som både sætter retningen for udtrykket på tryksager, content, website og fysiske produkter. Dette var også tilfældet hos den danske start-up, Souvent. 

Brandet ønskede en ny visuel identitet med tilhørende illustrationer, som kunne bruges på en bæredygtig tørklædekollektion. Dette stiller krav til den visuelle identitet, der skal være gennemført nok til at udfoldes gennem en hel kollektion. Når vi laver visuelle identieter hos Unseen Studio består de som udgangspunkt altid af et logo, udvalgte typografier, en farvepalette, billedstil samt illustrationer eller et andet grafisk element. Dette sikrer helstøbte identiteter, der kan udfoldes.

Trends og tidsløshed

Hos Unseen Studio tror vi på at det bedste design forener både trends og tidsløshed. Bæredygtighed er en vigtigt faktor i vores projekter, og design skal derfor have holdbarhed. Dette opnår vi gennem en forståelse for at se på de nyeste tendenser med kritiske øjne. 

Brandet, Souvent, er opstået på baggrund af to modstridende tendenser. Den ene tendens er foranderlighed, som ses gennem individualitet og customization. Den anden trend er uforanderlighed, der ses gennem slow fashion, hvor bæredygtighed, klassisk design og kvalitet hyldes

Klar kommunikation

Souvents koncept kombinerer det foranderlige og det uforanderlige med en tørklædekollektion bestående af klassiske items, men med en lang række anvendelsesmuligheder. Tørklæderne har en tidsløs æstetik, men kan anvendes om halsen, på tasker og i håret. Identiteten er samlet i en designmanual, der skal sikre genkendelighed og styrke brandet i en klar visuel kommunikation.

Klar kommunikation

Souvents koncept kombinerer det foranderlige og det uforanderlige med en tørklædekollektion bestående af klassiske items, men med en lang række anvendelsesmuligheder. Tørklæderne har en tidsløs æstetik, men kan anvendes om halsen, på tasker og i håret. Identiteten er samlet i en designmanual, der skal sikre genkendelighed og styrke brandet i en klar visuel kommunikation.

Tanker bag et tørklæde

Souvent har fået en visuel identitet og en tørklædekollektion, med mange tanker bag. Identiteten fusionerer en chic parisisk æstetik med den klassiske skandinaviske minimalisme. I formsproget og overordnet set leges der med kontrasten mellem det foranderlige overfor det uforanderlige; altså det fuldendte versus det ufuldendte, og underspillede kontraster er generelt et keyword for stilen. Der arbejdes med en eksklusiv, men ikke prangende æstetik, og designet søger at skabe en umiddelbar ro. 

Lad os hjælpe dig

Har du også et projekt, du drømmer om at få ført ud i livet?
Skriv dit navn og emailadresse herunder, så kontakter vi dig
og sørger for at skræddersy et tilbud lige efter dine behov.

Følg med i vores projekter

unseen_studio