41 57 58 02 hej@unseenstudio.dk
Visuel identitet & Website til Mikron

Tømrerne, der
bygger på tillid

Kunde

Mikron Byg er et nyopstartet aarhusiansk tømmerfirma, som forud for opgaven hverken havde identitet eller hjemmeside.

Udfordring
Byggebranchen har mange store, etablerede brands, og det kan være svært at opnå gennemslagskraft som en ny virksomhed. 
Ydelse
For at skabe et moderne, gennemført og sammenhængende brand, har Mikron Byg fået ny visuel identitet og nyt website.
Strategi & Design

At bygge et brand
fra bunden 

I 2019 blev Mikron Byg opstartet af to unge gutter fra Vestjylland, der flyttede til Aarhus på grund af kærligheden. Kærlighed og godt håndværk er dog ikke altid nok til at opnå synlighed, og gutterne indså hurtigt, at de havde behov for en gennemført brandidentitet. I byggebranchen er der nemlig mange om buddet, og et nyopstartet firma går nemt i glemmebogen, når der konkurreres med et hav af større, etablerede brands.

Mikron Byg fokuserer på godt håndværk, autencitet og tillid – og disse værdier lagde et solidt fundament for en identitet i en ren og moderne stil.

Et stærkt fundament

Mikron har fået en ny visuel identitet bestående af et logo, en farvepalette, udvalgte typografier, en billedstil samt en grafisk illustration. Identiteten er samlet i en designmanual, der giver brandet et stærkt fundament, et klart udtryk og hjælper dem med at skabe en klar rød tråd i deres kommunikation, så de står stærkere i branchen.

Et professionelt udtryk

For at have et professionelt udtryk som håndværkere, er det vigtigt at have styr på sine fysiske produkter såsom tilbudsflyers, visitkort, byggeskilte samt folie til bilen m.m.. Ved hjælp af den karakteristiske identitet, er det enkelt at skabe produkter og sikre et genkendeligt look.

Et profesionelt udtryk

For at have et professionelt udtryk som håndværkere, er det vigtigt at have styr på sine fysiske produkter såsom tilbudsflyers, visitkort, byggeskilte samt folie til bilen m.m.. Ved hjælp af den karakteristiske identitet, er det enkelt at skabe produkter og sikre et genkendeligt look.

Et stærkt fundament

Professionaliteten fortsætter til det digitale – for udover tilbudsflyer og visitkort er det vigtigt at have et website, som virksomheden kan lede folk ind på, hvis potentielle kunder ønsker at vide mere. Igen kommer identiteten i spil og sikrer det sidste led i en 360 graders markedsføring.

Lad os hjælpe dig

Har du også et projekt, du drømmer om at få ført ud i livet?
Skriv dit navn og emailadresse herunder, så kontakter vi dig
og sørger for at skræddersy et tilbud lige efter dine behov.

Følg med i vores projekter

unseen_studio