Møbelfirmaet, der skulle rebrandes
Kunde
We Do Wood er et dansk møbelfirma, med en international profil, der siden 2011 har haft stort fokus på at skabe bæredygtige produkter.
Udfordring
Virksomhedens ønske var at få redesignet deres visuelle identitet og en ny webshop i forbindelse med en generel rebranding.
Ydelse
Unseen Studio har gjort den eksisterende idenitet stærkere med tydelig rød tråd samt skabt en ny webshop.

Strategi & Design

Rebranding
af gamle værdier

We Do Wood kom til os i forbindelse med en komplet rebranding af deres udtryk og eksisterende grundlag. Ønsket var samtidig at specificere målgruppen og ramme et segment, hvor kvinder i større grad var den primære målgruppe.

På baggrund af en længere proces har We Do Wood nu fået en sammenhængende og stærk identitet, der både respekterer det eksisterende design, men også har en moderne og bæredygtig profil. 

På baggrund af identiteten har vi desuden skabt en brugervenlig og æstetisk webshop, der fungerer som et online visitkort for både B2B- og B2C-kunder.

To skridt frem …

.. og ét tilbage. I den indledende proces var ønsket et nyt logo og en helt ny identitet. Det blev dog hurtigt klart for virksomhedens ejere, at det eksisterende logo havde en historie og et DNA, som de ikke var klar til at opgive.

På trods af tre nye stilretninger med tilhørende logoer, endte vi derfor med at tage et skidt tilbage og blot redesigne det eksisterende logo.

To skridt frem …

.. og ét tilbage. I den indledende proces var ønsket et nyt logo og en helt ny identitet. Det blev dog hurtigt klart for virksomhedens ejere, at det eksisterende logo havde en historie og et DNA, som de ikke var klar til at opgive.

På trods af tre nye stilretninger med tilhørende logoer, endte vi derfor med at tage et skidt tilbage og blot redesigne det eksisterende logo.

En fuldendt identitet

Efter at have redesignet det eksisterende logo, udarbejdede vi en fuld designmanual med nye typografier, en ny imødekommende farvepalette samt grafiske elementer.

Med nye elementer blev den eksisterende idenitet støvet af og logoet fremstår nu rent og moderne.

Funktionalitet og æstetik

En ny webshop var helt essentiel for We Do Wood, da de havde brug for et online showroom. Funktionalitet og æstetik skulle smelte sammen og vi har derfor udarbejdet en brugervenlig shop. I samarbejde med fotografen, Kristian Fæste, blev der taget nogle nye, æstetiske billeder af produkterne, og samlet set er der skabt en shop med fokus på kvalitet.

Funktionalitet og æstetik

En ny webshop var helt essentiel for We Do Wood, da de havde brug for et online showroom. Funktionalitet og æstetik skulle smelte sammen og vi har derfor udarbejdet en brugervenlig shop. I samarbejde med fotografen, Kristian Fæste, blev der taget nogle nye, æstetiske billeder af produkterne, og samlet set er der skabt en shop med fokus på kvalitet.

Se lignende cases

Kristinna Andreasen

Kristinna Andreasen

ProcesSelvom Kristinna kom til os og havde brug for hjælp til udvikling af en ny hjemmeside, så startede vi vores proces op sammen et step tidligere. Kristinna havde netop fået nyt logo, men manglede den dertilhørende identitet. Hvilket vi derfor skulle have sat...

Hyben Copenhagen

Hyben Copenhagen

LogoIdentitetens logo et et rent og enkelt navnetræk, der har håndtegnede detaljer, som skaber et unikt udtryk. Som ekstra detalje danner ’Copenhagen’ en halvcirkel, som udtrykker ideen om det bløde børneunivers samt understøtter det bæredygtige aspekt hos...

Vacvac Studio

Vacvac Studio

Processen bag et stærkt fundamentI starten af denne proces var det vigtigt at få et tydeligt indblik i VACVACs univers og visuelle identitet. Da vi ikke har været med til at udvikle den visuelle identitet, lå der lidt arbejde i at lære stilen og Signe at kende, og...