Brandet, der skulle skabes fra bunden
Kunde
Virksomheden Hair & Body Care Nordic ønskede at udvide med en ny produktlinje, tilpasset familier med børn.
Udfordring
Skabelsen af en ny produktlinje stillede store krav - både i forhold til storytelling og det visuelle aspekt som skulle passe til produkterne.
Ydelse
Unseen Studio har hjulpet med den strategiske afklaring og udarbejdelsen af alt visuelt materiale til det nye brand.

Stærk storytelling

Et stærkt værdibaseret fundament er essentielt, når der skal skabes gennemførte identiteter. For Filupa var målet at sætte farve på alle livets stunder – selv gråvejrsdagene. Livet er nemlig forunderligt, og vi kommer ikke igennem uden bump på vejen. Tilværelsens bakkede landskab er dog ofte det, der minder os om at nyde hvert moment, og lader os få øjnene op for de vigtige værdier i livet.

Filupa ønskede at give noget videre, hylde de små øjeblikke af velvære og fejre det simple. Derfor er der skabt en rolig, men farverig og imødekommende identitet. 

Stærk storytelling

Et stærkt værdibaseret fundament er essentielt, når der skal skabes gennemførte identiteter. For Filupa var målet at sætte farve på alle livets stunder – selv gråvejrsdagene. Livet er nemlig forunderligt, og vi kommer ikke igennem uden bump på vejen. Tilværelsens bakkede landskab er dog ofte det, der minder os om at nyde hvert moment, og lader os få øjnene op for de vigtige værdier i livet.

Filupa ønskede at give noget videre, hylde de små øjeblikke af velvære og fejre det simple. Derfor er der skabt en rolig, men farverig og imødekommende identitet. 

Nordiske nuancer

På baggrund af det strategiske fundament og den dertilhørende grundfortælling udarbejde vi et moodboard, for at definere den visuelle stil. De primære keywoarsd var soft touch, nordiske nuancer, rent, enkelt og imødekommende. 

Fint og feminint

Til Filupa har vi skabt et kombineret navnetræk og bomærke. Bomærket er et håndtegnet hjerte, der både kan anvendes med navnetrækket og som et selvstændigt, lille ikon. Fremfor at anvende en eksisterende skrifttype har vi ligeledes lavet et håndtegnet navnetræk, for at opnå et unikt udtryk. Det samlede logo fremstår fint og feminint og har desuden en umiddelbarhed og et imødekommende formsprog, der rammer målgruppen.  

Fint og feminint

Til Filupa har vi skabt et kombineret navnetræk og bomærke. Bomærket er et håndtegnet hjerte, der både kan anvendes med navnetrækket og som et selvstændigt, lille ikon. Fremfor at anvende en eksisterende skrifttype har vi ligeledes lavet et håndtegnet navnetræk, for at opnå et unikt udtryk. Det samlede logo fremstår fint og feminint og har desuden en umiddelbarhed og et imødekommende formsprog, der rammer målgruppen.  

Content Creation

Efter at have skabt den visuelle identitet og etiketterne til de fysiske produkter var produkterne klar til at komme på hylderne. En stor del af salget sker dog online og i den forbindelse var det essentielt at have både packshots og stylede miljøbilleder. Vi har stået for begge dele og har på den måde klargjort et bibliotek med relevant og æstetisk content, der kan bruges til markedsføringen af brandets produkter.

Postkort

Udover den visuelle identitet og etiketterne har vi udarbejdet design til en række øvrige fysiske produkter. Her er der tale om salgsmateriale og tryksager, der skal give kunderne ekstra værdi, når de køber er produkt fra Filupa. Vi har blandt andet designet en serie af postkort, der passer til de enkelte produkter.

Postkort

Udover den visuelle identitet og etiketterne har vi udarbejdet design til en række øvrige fysiske produkter. Her er der tale om salgsmateriale og tryksager, der skal give kunderne ekstra værdi, når de køber er produkt fra Filupa. Vi har blandt andet designet en serie af postkort, der passer til de enkelte produkter.

Pose

Filupas plejeprodukter er i høj kvalitet, og det skal afspejles i de øvrige produkter og salgsmaterialet. Derfor valgte virksomheden af få produceret en stærk bærepose i genanvendt materiale. Med en logo-pose promoveres brandet i bybilledet og samtidig er der trykt et citat, der sender en kærlig hilsen til forbipasserende. 

Se lignende cases

Kristinna Andreasen

Kristinna Andreasen

ProcesSelvom Kristinna kom til os og havde brug for hjælp til udvikling af en ny hjemmeside, så startede vi vores proces op sammen et step tidligere. Kristinna havde netop fået nyt logo, men manglede den dertilhørende identitet. Hvilket vi derfor skulle have sat...

Hyben Copenhagen

Hyben Copenhagen

LogoIdentitetens logo et et rent og enkelt navnetræk, der har håndtegnede detaljer, som skaber et unikt udtryk. Som ekstra detalje danner ’Copenhagen’ en halvcirkel, som udtrykker ideen om det bløde børneunivers samt understøtter det bæredygtige aspekt hos...

Vacvac Studio

Vacvac Studio

Processen bag et stærkt fundamentI starten af denne proces var det vigtigt at få et tydeligt indblik i VACVACs univers og visuelle identitet. Da vi ikke har været med til at udvikle den visuelle identitet, lå der lidt arbejde i at lære stilen og Signe at kende, og...